Digitalni marketing in s tem tudi socialna omrežja so pomembno orodje za srečevanje bodočega kupca, širjenje idej in preverjanje želja ciljne skupine in spoznavanje naše občinstva. Da bi preko teh orodij lahko kar najbolje prestavili naše ideje, pa je zate tukaj krajši zapis.
Kako se lotiti?
Vse se seveda prične z idejo, da pa bi idejo sporočili v svet, pa seveda lahko hitro in brez večjih stroškov uporabimo družabna omrežja (IG, FB, TikTok, LinkedIn, YouTube …). Za prvi korak preveri, kaj se na temo ključnih besed in tvojega imena pojavlja v spletnih iskalnikih. Medijska in spletna prisotnost se bo torej kazala po številu zadetkov in vrstnem redu. Podatki ali informacije, ki so bolj skladne z namerami kupcev ali iskalcev, se bodo tako hitreje pojavile na iskalčevih rezultatih sikanja.
Postopek je preprost! Poguglaj se v skritem načinu, kaj se pojavlja pod zadetki, pa primerjaj in izlušči skupne imenovalce, kaj si želiš, da bi se z tvojim imenom ali imenom znamke/izdelka pojavilo. Nadaljuj s povezanostjo na socialnih omrežjih in preko pregleda določi ključna omrežja, kjer se pojavlja tvoja ciljna publika.
Predstavitev
Predstavitev naj bo ene od pomembnejših delov tvojega plana. Odgovori na naslednja vprašanja: kdo, kaj, zakaj ali s kakšnim namenom, kako in kje. Prav to ti je lahko vodilo za boljšo pojavnost na spletu, saj te preko teh vprašanj najdejo bodoči kupci ali klienti, pogosto poimenovani tudi User Persona.
Konsistentnost
Ključen dejavnik predstavljanja lastnih idej je rednost objav in njihova strukturiranost. Uredi vse profile z isto grafično podobo, enakim načinom pisanja objav, sporočilnostjo in hitro razumljivostjo. V primeru, da deluješ na večih omrežjih, naj uporabnih opazi, da gre za poenotene objave. Ob tem preko raziskovanja ključnikov (#) preveri pojavnost na določenem socialnem omrežju in si pripravi sistem uporabe za vsakega od njih. Kljub pripravi ključnikov za posamezna omrežja pa ne pozabi na nekaj ključnih, oziroma osnovnih in vedno uporabljenih.
Pomemben dejavnik poleg konsistentnosti, je tudi tvoja aktivnost, dostopnost in vključenost na družabnih omrežjih. Redno odgovarjaj na komentarje sodeluj, se povezuj. Deli svoje znanje, izkušnje, kot tudi tvoje delo.
Prav tako določi dneve objave določenih vsebin. Katere od možnih vsebin (nagradne igre, deljenje idej/znanja, grafik, video, možnost postavljanja vprašanj, blogi, kvizi…) se bodo objavljali na določene dni in vsaj okvirno časovno omejitev objave. To lahko načrtuješ preko orodij, kot sta Hootsuite ali Buffer.
Nenehno preverjanje
Da bi tem bolje sledili naši publiki in bili kar najbolj učinkoviti, redno preverjaj, meri in analiziraj lastne vsebine. Preglej, katere vsebine so prejele največ odziva in zakaj ter seveda tudi, katere najmanj. To ti bo pomagalo načrtovati nadaljnji plan in vsebine, ki jih boš pripravljal. Ker se omrežja, trendi in delovanja socialnih omrežij nenehno spreminjaj.
Družbena omrežja so torej lahko zelo dobra pomoč pri predstavitvi tebe, tvojih idej ali produktov in super prvi stik s bodočimi strankami ali delodajalci. Ne pozabi pa na nekaj zgoraj napisanih točk, ki so ti lahko vodilo ob pričetku uporab socialnih omrežij.
Dodatna priporočila in navodila lahko najdeš tudi v Priročniku za upravljanje družbenih omrežij, ki ga je zavod Nefiks izdal ob zaključku projekta Nefiks karierne rešitve.